המדריך המקיף לתליית טפטים

הקירות של חדרי הבית הם אלמנטים מרכזיים ודומיננטיים, ולכן כל שיקול עיצובי לוקח אותם בחשבון ומנסה לממש את מירב הפוטנציאל האסתטי הטמון בהם.

האפשרויות הנפוצות לעשות זאת הן החיפוי והצביעה, אך בשנים האחרונות חוזרת לאופנה גם האפשרות השלישית – תליית טפטים.

הטפטים מאפשרים לסגל לקירות בקלות יחסית סגנונות עיצוביים מורכבים, הכוללים מספר צבעים ומשלבים בהם עיטורים שונים.

אך כדי לעשות זאת היטב ולהבטיח תוצאות איכותיות, צריך לדעת כיצד לתלות נכון את הטפטים – במדריך הבא נלמד לעשות זאת, ונעבור על כל השלבים החשובים ועל כל הפרטים הקטנים.

שלב ראשון: הכנת החדר

עוד לפני שניגע בכלל בטפטים, עלינו להכיר ולהכין את החדר שלנו לקבל הטפטים. כדי שהטפטים יידבקו לקירות בצורה נכונה ואסתטית, עלינו לדאוג שהקירות יהיו כשירים לקבל אותם, ועלינו לוודא שיש בידינו המידות הנכונות הן של הקירות הן של הטפטים. לכן אנו מתרכזים בחדר ראשית, כאשר השלב הזה יגלוש וייפגש גם עם השלב הבא, בו נכין את הטפטים עצמם.

כך, השלב הראשון יכלול את הצעדים הבאים:

  • הסרת חפצים מהקירות
  • הכנת הקירות להדבקה
  • מדידת החדר
  • הכנה לטפט הראשון

הסרת חפצים מהקירות

כדי לעבוד באופן מדויק ונקי, עלינו לנקות את הקירות לחלוטין מחפצים. הצעד הראשון יהיה כמובן הרחקת החפצים שאינם מחוברים לקירות, כמו רהיטים שונים, ומיקום שלהם במרכז החדר או מחוצה לו.

אבל אנחנו נרצה להמשיך בהסרת החפצים שממש מחוברים לקירות, ובשביל זה נצטרך להצטייד בכלי העבודה שלנו ולהתחיל לפרק אותם. מדובר בעצם על כל דבר, החל ממתלים לווילונות, מאווררי קיר ומדפים, אבל גם עד למעמדי נייר תועלת, שקעים ומתגים.

  • פרקו את האלמנטים: השתמשו בכלי העבודה כדי לפרק את האלמנטים מן הקירות – הם לרוב מוברגים אל הקיר, ולכן מברגים בגדלים שונים יספיקו.
  • שמרו היטב על הברגים: אנחנו נרצה לחבר בחזרה את כל האלמנטים הללו בסיום העבודה, ולכן חשוב לשמור היטב עם הברגים ועל חפצים קטנים אחרים, ולרשום לעצמנו בדיוק מה שייך למה.
  • יוצאי דופן: יוצאי הדופן העיקריים הם ארונות המחוברים לקירות, שאיננו מתכננים להדביק את הטפטים מאחוריהם – בנוסף להם נוכל למנות בין יוצאי הדופן כלים סניטריים שונים, ובמרכזם האסלה, שככל הנראה לא היינו יכולים לפרק גם אם היינו רוצים.

הכנת הקירות להדבקה

אופי ומצב הקיר שעליו נדביק את הטפט יכריעו באיכות התוצאה, הן מבחינת העמידות שלה הן מבחינת המרקם שייווצר בה. לכן עלינו לנקוט במספר פעולות כדי להבטיח שהקיר נמצא במצב הטוב ביותר להדבקה. חלק מן הפעולות הללו עשויות לדרוש זמן המתנה כלשהו, אז יש לנקוט בסבלנות ולהמתין את הזמן הנדרש.

  • הסרת טפטים: אם ישנם טפטים ישנים על הקיר, הטפטים החדשים לא יידבקו אליהם כראוי, ויש להתחיל בהסרה קפדנית שלהם.
  • ניקוי שומנים: הדבק לא יהיה אפקטיבי על גבי שומנים המוטבעים בקיר, ולכן יש להסיר אותם – יש להשתמש בסמרטוט ובחומרים ייעודיים להסרת שומנים מקירות ולנקות היטב, ולאחר מכן להמתין לייבוש מלא.
  • אטימת חורים: הטפטים צריכים להיצמד לקיר בכל השטח שלהם, ולכן עלינו להימנע מחורים שונים בקירות, כמו אלו שעשויים להיות זכר לאלמנטים שנתלו על הקירות לפני תחילת העבודה – נאטום את החורים הללו, ונמתין שהאיטום יתייבש היטב.
  • צביעה: הדבק עבור הטפטים זקוק לצבע תחתיו, ולכן אם הקיר אינו צבוע, עלינו לצבוע אותו לפחות בצבע יסוד.

מדידת החדר

עכשיו, כאשר החדר נקי והקירות מוכנים, אנו יכולים להתחיל למדוד אותם. באמצעות המדידה נוכל לקבוע את כמות הטפטים שלה נזדקק, וגם נוכל לקבוע כיצד יהיה עלינו לחתוך את הטפטים הגולמיים שאנו רוכשים. נשתמש בקווים המנחים הבאים ונבצע את המדידות באופן קפדני ואחראי.

  • מדידת שטח הקיר: עבור כל קיר, אנחנו מודדים את השטח שלו, כלומר רוחב כפול גובה – נמדוד כל קיר בנפרד.
  • חלונות ודלתות: אנחנו לא נחסר את החלונות והדלתות משטח הקיר – המטרה שלנו היא לקבל את סך השטח הדרוש בטפטים, ועל אף שבסופו של דבר אנחנו נסיר את החלקים של הטפטים עבור החלונות והדלתות, בזמן ההכנות עלינו לכלול אותם בשטחי הטפטים.
  • שימוש בפלס: בזמן המדידות, לא נשכח להשתמש בפלס כדי לוודא שאנחנו אכן מודדים באופן ישר – אנחנו נשתמש בפלס גם בהמשך כדי לוודא שהטפטים לא יודבקו עקומים, ואם לא נשתמש בו בזמן המדידות אנחנו עשויים לקבל מידות מוטעות במקצת.

הכנה לטפט הראשון

אנחנו מסיימים את השלב הראשון באמצעות גלישה עדינה אל השלב השני, כאשר אנחנו רוצים לבצע התאמה ראשונית בין הקיר לבין הטפט. אנחנו נעשה זאת על שני מישורים – גם נתאים את הקיר אל הטפט, וגם נתאים את הטפט אל הקיר.

החלוקה הזאת תתבסס על הנחה פשוטה הנוגעת לטפטים – הגובה שלהם לרוב גדול מהגובה של הקיר, כך שנצטרך לחתוך את הטפטים, אך הרוחב שלהם לרוב קטן והרוחב של הקיר, כך שנצטרך להשתמש במספר טפטים.

אנחנו נעשה זאת באמצעות השלבים הבאים:

  1. נקבע את נקודת ההתחלה שלנו: עבור כל קיר, נקבע את נקודת ההתחלה של הטפטים בקיר – אנחנו נבחר את אחת הפינות של הקיר, העליונה מימין או העליונה משמאל, וננסה לשאוף שזה יהיה אותו הצד בכל הקירות.
  2. מדידת רוחב הטפט וסימון על הקיר: נמדוד את רוחב הטפט ונרשום לעצמנו את המידה, ולאחר מכן נסמן אותה על הקיר באמצעות עיפרון ופלס – בנוסף, נשתמש גם בפלס כדי לצייר קו אנכי על הקיר שינחה אותנו להדביק את הטפט היטב.
  3. מדידת גובה הקיר: נשתמש בפלס כדי למדוד היטב את גובה הקיר, ונחזור על המדידה פעמיים כדי לוודא שהגענו לתוצאה הרצויה – נרשום לעצמנו את המידה, כי היא תנחה אותנו בחיתוך הטפט.

שלב שני: הכנת הטפטים

בשלב השני אנחנו מכינים את הטפטים עצמם עבור הקיר – אך במהירה אנחנו נגלה שהפעולות שאנחנו מבצעים ברובן אינן עושות שום דבר לטפטים, אלא רק מסייעות לנו לדאוג שנוכל לטפל בהם היטב. הכנת הטפטים היא למעשה ביצוע וידואים ובדיקות שונות כדי שנוכל לטפל בטפטים היטב, ועדיף לבצע אותם לפני תחילת העבודה ולא תוך כדי העבודה עצמה.

כך, השלב השני יכלול את הצעדים הבאים:

  • וידוא אחידות
  • וידוא איכות
  • זיהוי תבנית
  • קביעת כיוון
  • חיתוך

וידוא אחידות

פעמים רבות אנחנו עובדים עם מספר גלילים של טפטים בו זמנית, ולכן אנחנו צריכים לוודא שישנה אחידות ביניהם.

דגמי הטפטים הקיימים כיום בשוק הם רבים במיוחד, ופעמים רבות לכל דגם יש תתי דגמים הנבדלים זה מזה במעט בתבנית או בגוון.

לכן עלינו לוודא שכל הגלילים שלנו אכן שייכים לאותו הדגם ולאותו תת הדגם, ולמזלנו נוכל לעשות זאת באמצעות בדיקה קפדנית של המספרים הקטלוגיים.

  • המספר הקטלוגי הראשי: המספר הקטלוגי הראשי, לרוב תחת הכותרת "Pattern”, צריך להיות זהה בין כל הגלילים – חלק זה הוא יותר ברור מאליו, מכיוון שלרוב כאשר המספר הקטלוגי הראשי של שני גלילים אינו זהה, יהיה אפשר להבחין מיד שמדובר בשני טפטים שונים.
  • המספר הקטלוגי המשני: המספר הקטלוגי המשני יהיה תחת הכותרת "Run" או "Lot" או "Batch", ועלינו לוודא שגם הוא זהה – זהו המספר הבעייתי, מכיוון שגם כאשר הוא שונה בין הגלילים, עלינו לטעות ולחשוב שמדובר באותו הדגם ממש, וכך לטעות ולקבל טפטים שאינם מתאימים זה לזה.
  • סיוע: במידה ואיננו בטוחים, כדאי לקבל סיוע מהחנות בה אנחנו רוכשים את הטפטים, ולבדוק את המספרים הקטלוגיים יחד עם המוכרים.

וידוא איכות

לאחר שהגלילים בידינו, עדיין נרצה לוודא שאין בהם פגמים.

בסופו של דבר, הטפטים נועדו להיות מוצגים על הקירות שלנו, וכל פגם בהם יהווה פגם בערך האסתטי של החדר – הדבר הופך חשוב אף יותר כאשר לוקחים בחשבון שהפגמים הללו עשויים לפגוע בתבנית החוזרת של הטפטים, וכך ליצור חוסר אחידות במקום בו נרצה אחידות.

הפגמים הנפוצים עבור טפטים הם תקלות שמקורן בתהליך ההדפסה של הטפט, כלומר, הדפסה לא נכונה או בעיות צבע:

  • הדפסה לא נכונה: הדפסה של חלק שאינו מתאים לטפט, הדפסה עקומה או הדפסה של חלק בטפט לא במקום בו הוא אמור להיות – יהיה אפשר להבחין בהדפסה לא נכונה כשבירה של רצף התבנית של הטפט.
  • "חורי" דיו: חלקים דהויים המופיעים כ"חורים" בתבנית הטפט כתוצאה מבעיה בהזרקת הדיו במהלך ההדפסה.
  • מריחת דיו: כתמי דיו שנוצרו כתוצאה מהזרקה לא נכונה של הדיו בתהליך ההדפסה.
  • שינויי גוון: שינויים לא רצויים של הגוון בחלקים שונים של הטפט.

באם מדובר על פגם נקודתי בודד, אז ניתן פשוט לחתוך אותו ולא להשתמש במקטע הקצר הכולל אותו, אך אם אנו מגלים פגמים רבים מידי עד לכדי שנאבד מקטעים ארוכים מן הגליל, עלינו להחליף את הטפט באחד תקין.

לכן חשוב לבדוק את הגלילים לכל אורכם לפני תחילת העבודה.

זיהוי תבנית

הטפטים מתאפיינים לרוב בתבנית חוזרת והיא מתוכננת באופן כזה שכאשר נשים את הטפטים זה לצד זה, ייווצר מראה אחיד וגאומטרי של התבנית. ניתן לשבור את המראה הזה באמצעות השמה לא נכונה של הטפט – אם הטפט מעט עקום, או שהמקטעים השונים לא ממוקמים בגובה הנכון זה לצד זה, התבנית לא תקבל חזות רציפה לחלוטין, אלא עקמומית במעט.

לכן אנחנו צריכים לזהות את התבנית היטב ולבדוק באילו נקודות המקטעים השונים צריכים להיות זה לצד זה כדי לקבל את החזות הרציפה. אנחנו נעשה את זה באמצעות בדיקה של שני מקטעים ונדאג להכיר היטב את האופן בו אנחנו צריכים להצמיד אותם אלו לאלו.

קביעת כיוון

בנוסף לזיהוי התבנית, עלינו לקבוע את הכיוון של הטפט, או במילים אחרות, לקבוע מהו החלק העליון של הטפט ומהו החלק התחתון. ישנם טפטים בהם השאלה הזו תהיה חשובה יותר והתשובה תהיה ברורה מאליה – אלו הם טפטים שהציורים על גבם יוצרים ממש כיוון מסוים, וכמו שיהיה קל לזהות אותו, כך נצטרך גם לוודא שאנו יודעים וזוכרים אותו.

בטפטים אחרים, לא תהיה לשאלה הזו תשובה חד משמעית – אלו הם טפטים בהם לעיטורים אין כיוון מוגדר, מכיוון שמדובר בעיטורים גאומטריים כלשהם או בציורים חסרי כיוון.

עם זאת, בעוד שלטפטים מסוג זה אין כיוון מוגדר משלהם, אנחנו חייבים לקבוע בעצמנו את הכיוון שלהם – זה קריטי שמקטעי הטפטים השונים יושמו באותו הכיוון, ולכן עלינו להחליט מהו הכיוון הרצוי ולנהוג באופן זהה עם כל המקטעים.

חיתוך

לאחר שלל פעולות לבדיקה ולהיכרות עם הטפטים השונים, הגיע הזמן לפנות לפעולה הפרקטית הראשונה הנוגעת אליהם ולהתחיל בחיתוך שלהם. החיתוך נועד למעשה עבור גלילי טפטים ארוכים, שיש להכין מהם מספר מקטעים שונים, ואנחנו נצטרך לחתוך ולחלק אותם למקטעים הללו על פי הגובה של הקיר.

לפני שניתן מספר צעדי עבודה ספציפיים, נסביר את ההיגיון שינחה אותנו בזמן החיתוך: אנו רוצים לחלק את הטפט למקטעים שיהיו ארוכים יותר מגובה הקיר (מכיוון שעדיף שיהיה לנו עודף מאשר חוסר), ושיהיו מתאימים במספר חזרות התבנית שלהם כדי שנוכל להתאים אותם זה לצד זה.

נעשה את זה באופן הבא:

  • קביעת גובה הקיר: ניקח את גובה הקיר שמדדנו ונוסיף לו בין חמישה לעשרה סנטימטרים עודף.
  • מדידת החזרה: נבחן את הטפט כדי למצוא מה המרחק בין החזרות של התבנית, כלומר, מהו אורך המקטע שנקודת ההתחלה שלו נראית בדיוק כמו נקודת הסיום שלו – היא ככל הנראה תהיה קטנה באופן משמעותי מגובה הקיר.
  • מציאת אורך המקטע: נכפיל את אורך החזרה של התבנית במספר כלשהו, כך שהתוצאה תהיה גדולה מגובה הקיר כולל התוספת – לדוגמה, נניח שגובה הקיר הוא 240 סנטימטרים והתבנית חוזרת כל 40 ס"מ: אז אחרי שהוספנו עשרה סנטימטרים תוספת לגובה הקיר, קיבלנו 250 סנטימטרים, ואנחנו נצטרך שהתבנית תחזור 7 פעמים כדי שהמקטע יהיה גדול מגובה הקיר (7 כפול 40 שווה ל-280, הכפולה הראשונה של 40 שגדולה מ-250).
  • קיבלנו את גודל המקטע: התוצאה שקיבלנו היא אורכי המקטעים שאנחנו זקוקים – בדוגמה לעיל, 280 ס"מ – וזהו האורך בו נחתוך את המקטעים שלנו.
  • חיתוך חד וישר: נשאף לחתוך את המקטעים באופן חד וישר ככל הניתן – כדאי להשתמש בסכין יפנית ובסרגל.

שלב שלישי: תליית הטפטים

הקיר מוכן, הטפטים מוכנים, כל שנשאר הוא להדביק אותם זה לזה.

השלב המרכזי ביותר של כל תהליך העבודה שלנו יחולק לשלושה היבטים שונים, הראשון הוא קווים מנחים כלליים להדבקה, והשניים האחרים נוגעים לחלקים המאתגרים של ההדבקה:

  • הדבקה כללית: נלמד את כל הפעולות להדבקה נכונה של הטפטים.
  • הדבקה לחלונות ודלתות: נלמד מה צריך לעשות כדי להדביק היטב את הטפטים בסביבת חלונות ודלתות.
  • הדבקה בפינות: נלמד כיצד לבצע השלמות בעבור פינות הקירות.

הדבקה כללית

אנחנו נתחיל בבחינת הצעדים הכלליים להדבקה לפני שנתרכז במקרים המיוחדים בהם נצטרך כמה צעדים נוספים. מומלץ להתחיל עם ההדבקה הכללית בקירות נקיים כמה שיותר, כדי שנוכל להתרגל לפעולה לפני שנעבור לחלקים המאתגרים הכוללים דלתות וחלונות.

אנחנו תמיד נעבוד מהחלק בקיר שסימנו לנו כהתחלה, ונמשיך לעבוד לכל רוחבו עד לסיום – אך במהלך ההדבקה הכללית נמנע מכיסוי הפינות בטפטים עד שנלמד כיצד לטפל כראוי גם בחלקים הללו.

נבצע את הפעולות הבאות:

  • מריחת דבק על הקיר: נשתמש בדבק טפטים הייעודי שלנו ונמרח אותו על הקיר בזהירות, לאורך כל השטח המיועד לטפט – אין צורך להשתמש בכמות גדולה מידי כדי שלא תיווצר שכבה עבה על הקיר, ויש להשתמש בגלגלת צבע כדי למרוח היטב את הדבק.
  • מריחת דבק על הטפט: נשתמש במברשת כדי למרוח דבק גם על חלקו העליון של הטפט, לאורך של כ-45 סנטימטרים – נניח את הטפט על שולחן כאשר החלק הקדמי שלו כלפי מעלה, ונקפל אלינו את 45 הסנטימטרים העליונים כדי למרוח עליהם את הדבק.
  • המתנה: לאחר מריחת הדבק, נשחרר את הקיפול כך שהחלק עם הדבק ייתלה באוויר ונדאג שלא ייגע בשום דבר, ולאחר מכן נמתין כעשר דקות – הדבק גורם לטפט להתרחב, ואם נדביק אותו מיד ההתרחבות תגרום לבועות אוויר, לכן יש להמתין עשר דקות עד שהטפט יתרחב לחלוטין.
  • הדבקה: נדביק את הטפט הראשון מהחלק שסימנו לעצמנו – נדביק אותו כך שייווצר מעט עודף בחלק העליון של הטפט, אותו נסיר לאחר מכן.
  • מתיחה והדבקה נוספת: בזהירות נדביק את הטפט לכל גובהו עד שנגיע למטה, ונדאג למתוח וליישר כדי שהטפט יהיה צמוד לקיר – בסוף עלינו לקבל עודף של הטפט גם בחלק התחתון.
  • חיתוך: נשתמש בשפכטל ובסכין יפנית כדי לחתוך את העודפים למעלה ולמטה – נשתמש בשפכטל כדי לזהות את הפינה העליונה והתחתונה של הקיר, להצמיד היטב את הטפט אליהם, ונחתוך את העודף שהתקבל באמצעות הסכין היפנית.
  • יישור וניקוי: נשתמש בספוג כדי לנקות את שאריות הדבק בין הטפט הנוכחי לקודם, ובין הטפט לרצפה ולתקרה – נעבור עם הספוג בעדינות וננקה בקפדניות את שאריות הדבק, ונשתמש בספוג גם כדי לוודא שהטפט מוצמד היטב באופן חלק אל הקיר.
  • נחזור על התהליך: נעבור למקטע הטפט הבא ונדביק גם אותו אל הקיר, כך עד שנגיע אל הפינות.

הדבקה לחלונות ולדלתות

כאשר אנו מדביקים מקטע של טפט על אזור בו מצויה דלת או מצוי חלון, עלינו לנקוט בפעולות נוספות כדי לוודא הדבקה נכונה ומדויקת.

כדי לעשות זאת נצטייד בסכין יפנית ונבצע את השלבים הבאים:

  • הכנת הקיר והטפט: נכין את הקיר ואת הטפט עם הדבק כפי שנרשם למעלה – מריחת הדבק על גבי הקיר, על גבי הטפט, וההמתנה בת עשר הדקות.
  • זיהוי פינות: נמשיך להדבקה של הטפט אל הקיר תחת אותן ההנחיות, כאשר אנו מתחילים מן התקרה ומדביקים את הטפט מטה – אך הפעם, בזמן הדבקת הטפט, נמתח אותו ונמצא באמצעות האצבעות שלנו את פינת המסגרת של החלון או של הדלת, ונצמיד את הטפט מתוח היטב אל הפינה הזו.
  • כמות פינות: באם המקטע מכסה את הפינות משני הצדדים של החלון או הדלת – גם הימנית גם השמאלית – נמצא את שתיהן באמצעות האצבעות שלנו ונבצע את החיתוך במקביל, אך באם מדובר על פינה אחת או שתי פינות באותו הצד – פינה ימנית עליונה ותחתונה או פינה שמאלית עליונה ותחתונה – נבצע את החיתוך בזה אחר זה.
  • חיתוך: נשתמש בסכין היפנית כדי לבצע חיתוך מן הפינה הזו – החיתוך צריך להתחיל מן המיקום של הפינה עליה אנו לוחצים עם האצבע שלנו, וצריך לפנות ב-45 מעלות אל מרכז הדלת או החלון.
  • חיתוך פינות בצד אחד: באם הטפט מכסה רק פינה או פינות מצד אחד של החלון או הדלת, נמשיך את החיתוך ב-45 מעלות עד שנגיע לסוף המקטע.
  • חיתוך פינות בשני הצדדים: באם הטפט מכסה שתי פינות משני הצדדים, נבצע חיתוך מכל אחת מהן אל המרכז ב-45 מעלות עד ששני החתכים פוגשים זה את זה.
  • לאחר החיתוך: לאחר החיתוך הטפט יוכל להתקפל היטב סביב המסגרת – נמשיך להדביק את הטפט אל הקיר כפי שעשינו בהדבקה הכללית, ונקדיש תשומת לב מיוחדת למפגש בין הקיר אל המסגרת, שם נקפיד למתוח ולהדביק היטב את הטפט אל הקיר.
  • הסרת עודפים: לאחר סיום ההדבקה, יחד עם ההסרה של העודפים מפינת התקרה ופינת הרצפה, נסיר גם את העודפים מפינת המסגרת באותה השיטה – גם כאן, נשתמש בשפכטל כדי להצמיד היטב את הטפט אל מסגרת החלון או הדלת ונסיר באמצעות הסכין היפנית את העודפים.

הדבקה בפינות

הדבקה בפינות מצריכה פעולה נוספת על הפעולות הראשונות שלנו – היא פשוטה יותר מהדבקה על גבי חלונות ודלתות, אך עדיין דורשת מעט יותר תשומת לב. כעיקרון, היא דורשת התייחסות דומה לצד המקטע של הטפט לזו שהייתה עבור חלקו העליון וחלקו התחתון.

נוכל לעשות זאת באופן הבא:

  • חיתוך הטפט: עוד לפני שנתחיל למרוח את הדבק, נבצע מדידה של החלק שנותר ממקטע הטפט הקודם ועד הפינה – ניקח את הרוחב שהתקבל, נוסיף לו חמישה עד עשרה סנטימטרים תוספת, ונחתוך את מקטע הטפט הבא שלנו ברוחב שהתקבל.
  • הדבקת הטפט: נדביק את הטפט באמצעות כל ההנחיות שנרשמו לעיל – מריחת הדבק על הקיר ועל הטפט, המתנה, הדבקה מלמעלה למטה ועוד.
  • הסרת עודפים: נסיר את העודפים מפינת התקרה ומפינת הרצפה כרגיל, אך בנוסף לכך, נסיר גם את העודף שהתקבל בפינה הצדדית באותו האופן – שפכטל וסכין יפנית.

שני שיטות להדבקת פינות

כעיקרון, נוכל לנקוט בשתי שיטות להדבקת הטפטים עבור הפינות, השיטה הראשונה פשוטה יותר, והשיטה השנייה אסתטית יותר. מכיוון שמדובר בפינה, איננו חייבים לשמור על רציפות בתבנית של הטפטים, וכך אנחנו יכולים להשתמש בשיטה הראשונה שבמסגרתה נטפל בפינה של כל קיר ללא תלות באופן הדבקת הטפטים על הקיר הסמוך.

עם זאת, אנחנו יכולים לשאוף לשמור על הרציפות של התבנית גם בפינות, ואז בכל פעם שנטפל בפינה, נצטרך להתחשב גם בקיר הסמוך. כל המלאכה שתוארה לעיל מתאימה לטיפול בכל קיר בנפרד, והיא תסייע לנו להשתמש בשיטה הראשונה.

אם נרצה לבצע את השיטה השנייה, נצטרך להוסיף עוד פעולה אחת:

  • שמירת התוספת: לאחר סיום הדבקת הטפט על פינת קיר מסוים, ניקח את התוספת שהסרנו מצד הטפט ונשמור אותה.
  • השוואת התוספת: נעבור למקטע הטפט הבא, זה שאמור לשמש כמקטע הראשון עבור הקיר הסמוך, ונשתמש בתוספת שהסרנו כדי לזהות היכן לרוחב הטפט התבנית מתאימה לקיר הקודם.
  • חיתוך: נשתמש בתוספת הטפט כדי לבצע חיתוך לכל גובה מקטע הטפט, חיתוך ישר ומדויק, וכך נצמצם את רוחב הטפט באופן שנקודת ההתחלה שלו תתאים מבחינת התבנית לקיר הקודם.
  • נדביק: נדביק כרגיל את המקטע החתוך כמקטע הראשון עבור הקיר הסמוך, תוך הקפדה שהתבנית מתאימה לקיר הקודם.

סיום

לאחר סיום העבודה כל הטפטים צריכים להיות מודבקים היטב לקירות, ואנחנו יכולים לסייע להם בעדינות ולהשתמש בספוג ובמברשת כדי לוודא שהם צמודים היטב.

אנחנו נשתמש בסכין היפנית כדי לגלות מחדש את האלמנטים הטבעיים בקיר – האזורים המתאימים לשקעים ולמתגים – כך שנוכל לחבר אותם מחדש.

לאחר שהדבק יתייבש ושכל האלמנטים והרהיטים יוחזרו לחדר, נוכל לגלות שנתנו לו עיצוב חדר ורענן, אשר ימלא אותו באור.