ניקיון הפרקט וכל מה שחשוב לדעת עליו

לאחר השקעה לא מבוטלת בפרקט עץ משובח שאמור לשמש אותנו שנים רבות, נרצה כמובן לדאוג לתחזוקה שלו בצורה הטובה ביותר. אם כך, מה חשוב להכיר בכל הנוגע לשמירה וניקוי של פרקט העץ?

בכל פרקט עץ שנמכר קיימת שכבת הגנה של לכה או ווקס אשר שומרת על חיצוניותו של הפרקט. שכבה זו דורשת ניקוי עדין וזאת בכדי למנוע שחיקה, גירוד ושריטות.

איך מתחילים בניקוי?

השלב הראשון בניקוי של פרקט העץ הוא השימוש במטאטא פשוט על מנת לסלק מעליו את שכבות החול והאבק אותם צבר הפרקט בימים האחרונים. חשוב לעשות שימוש במטאטא בעל סיבים רכים ולהימנע, למשל, ממטאטאים עם סיבים חדים שיש ויכולים לגרום לחריצים בעץ דוגמת מטאטא הכביש. ניתן כמובן לעשות גם שימוש בשואבי אבק בעלי ראש שאיבה רך הכולל פלומת שיער.

טאטוא ושאיבת הפרקט מהווים את התחזוקה הבסיסית ביותר שחשוב להקנות לפרקט העץ ברמה היומיומית. לכן מומלץ לעשות פעולות אלו  לפחות פעם אחת ביום.

שימוש במים וסבון

רוב הפרקטים רגישים לחומרי ניקוי, ולמים ולכן ההנחיות לגבי ניקיונם הם אקוטיים לשמירת הברק והזוהר של העץ. ניקוי פרקט העץ במים יכול להיעשות אך ורק באמצעות מטלית לחה בכדי להימנע משימוש בכמויות רבות של מים בשטיפתו. שימוש נרחב במים יוביל לחדירה שלהם מבעד לחריצים בעץ ועשוי לגרום להתפתחות של  עובש, התנפחות העץ והצורך להחליף את הפרקט תוך זמן קצר.

 

 

 

 

החשיבות בהתאמת  חומרי הניקוי לסוג פרקט העץ שלכם

בתחום הפרקטים ורהיטי העץ תגלו במהרה כי יש מגוון הרחב של מוצרי ניקיון, כאשר כל תכשיר ניקיון מסוים מיועד אך ורק לסוג של פרקט מעץ. במסגרת הרכישה וההתקנה של פרקט העץ, תוכלו כמובן לקבל את המידע הנדרש וההמלצות לגבי תכשירי הניקיון המומלצים לפרקט שלכם,

היבט נוסף נוגע לדילול חומרי הניקוי עם מים תוך שימוש בכמות מספקת של חומר. על גבי מוצרי הניקוי תוכלו להבחין מהי כמות החומר שיש להשתמש וכמה מים להוסיף ליחידת שטח אחת?. שימוש בכמויות אשר סותרות את ההוראות יש בהן בראש ובראשונה, פגיעה אפשרית בפרקט העץ שאף עלול לאחר ניקיונו, להפוך למשטח מחליק ומסוכן. ובנוסף בזבוז של חומר ניקוי שמחירו יקר יותר מחומרי הניקוי הבסיסיים עבור רצפות רגילות.

באתרי האינטרנט השונים ואף בחנויות רבות תוכלו להתרשם ממגוון רחב של חומרי ניקוי לפרקטים. חומרי הניקוי הבסיסיים והגדולים נוגעים לפרקטים מעץ בגימור שמן או לכה. מעבר לכך תוכלו  למצוא חומרי גימור, חומרי הברקה ואף מגבים ייחודיים המותאמים אך ורק לפרקטים. טרם אתם מתחילים במסע קניות של מוצרים עבור הפרקט, ערכו  סקר שוק נבון ורכשו את מוצרי הניקיון להם הפרקט שלכם זקוק וכאלו שיבטיחו את עמידותו ונראותו הזוהרת למשך שנים רבות.