היתרונות של ריצוף פרקטים על אריחים

בעת שיפוץ או בנייה של בית חדש יש לתת את הדעת על מספר גורמים שעתידים להיות במבנה, כולל רהיטים, צבעי הקירות, ואחד הדברים החשובים ביותר – ריצוף. מרבית האנשים נוטים לדבוק בריצוף עם אריחים, אך כיום יש מגמה הולכת וגוברת לריצוף פרקט הודות ליתרונות של לוחות עץ על פני אריחי קרמיקה. בעשורים האחרונים פותחו סוגים שונים של פרקטים שהפכו אותם לנגישים במיוחד הודות למחיר נמוך משמעותית לעומת העבר, כך שאם אתם רוצים להתקין פרקט בביתכם, אלו הדברים שעליכם לדעת על סוג הריצוף הזה.

למה כדאי לעבור לפרקט?

ריצוף פרקט הופך להיות פופולרי מסיבות רבות;

  • יש לו מראה ייחודי של עץ שמקנה לכל חלל טאץ' עיצובי ייחודי.
  • פרקט מעניק תחושה חמימה לכל מקום שבו מתקינים אותו, תחושה שקשה להשיג באמצעות אריחים מסוגים אחרים.
  • כיום ישנם סוגים שונים של פרקטים, מעץ מלא וגם פרקטים למינציה, כך שניתן להתאים אותם לחללים מכל הסוגים – החל לדירות אורבניות ועד לבתים בסגנון כפרי ואינטימי.

היתרונות של פרקטים לעומת אריחי ריצוף

לרצפות פרקט יש מספר יתרונות לעומת אריחי ריצוף מסורתיים, כך שאם אתם שוקלים להחליף את הרצפה שלכם, חשוב שתדעו מדוע מומלץ להתקין ריצוף פרקט ולא אריחי קרמיקה או אריחים אחרים:

קלות ההתקנה:

התקנה של רצפות אריחים אינה פשוטה ועלולה לגזול זמן רב. לפני שמניחים אריחי ריצוף, צריך להכין את הרצפה, למדוד כל אריח בצורה מדויקת, ורק אחרי זה להניח את אריחי הריצוף. לכן, רק רצפים מיומנים ומנוסים יכולים לבצע התקנה של אריחים מהסוג הזה וצריך לחכות גם לא מעט זמן עד שהאריחים יתייצבו וניתן יהיה ללכת עליהם ולהניח עליהם פריטים שונים.

לעומת זאת, התקנה של ריצוף פרקט היא פשוטה, יעילה, ומהירה יותר – בייחוד עם מדובר על פרקט עם חריצים שניתן להתקין אותם במהירות אחד ליד השני. פאנלים של פרקט יכולים להיות מונחים ומודבקים אחד ליד השני והתוצאה נראית מצוין גם אם יש אי דיוקים קטנים פה ושם.

עמידות לאורך זמן:

בכל בית עם אריחי ריצוף מסורתיים יש לפחות מספר אריחים שיש בהם שברים, ויש לכך סיבה; גם האריחים העמידים ביותר נוטים להישבר או להיסדק אם שמים עליהם משהו כבד או אם נופלים עליהם פריטים שונים. ריצוף פרקט לעומת זאת הוא עמיד יותר לאורך זמן, בייחוד אם מדובר בפרקט מעץ מלא. לכן, השקעה בפרקט היא השקעה לאורך זמן שתמנע מכם את הצורך לבצע שיפוצים והחלפת אריחים בכל פעם שיש סדק באחד האריחים.

מחיר:

בעבר אנשים נמנעו מלהתקין פרקט משום שהוא היה יקר יחסית, אולם היום המצב שונה. ישנם פרקטים שונים, כמו פרקט למינציה, שהם זולים משמעותית לעומת פרקט עץ מלא, כך שתוכלו לחסוך לא מעט כסף אם תתקינו את סוג הריצוף הזה ולא אריחי ריצוף.

אילו סוגי פרקט זמינים היום?

ישנם שני סוגים עיקריים של פרקטים וחשוב להכיר אותם לפני שמחליטים על הסוג שמתאים לכם ולביתכם:

פרקט עץ מלא

פרקט עץ מלא, הידוע גם בתור פרקט גושני, מורכב משכבות של עץ טבעי ולא מעובד אשר מונח בגוש אחד. בפרקטים מהסוג הזה, פרקט מעץ אלון הוא הפופולרי ביותר ואחריו ברשימה נמצא עץ בוק, ונבה, ודובדבן.

סוג נוסף של פרקט עץ מלא הוא פרקט שכבתי שבו יש מספר פלטות מסוגי עץ שונים המחוברות אחת לשנייה. השכבות התחתונות של פרקט שכבתי יהיו מורכבות מתערובת של עץ עם דבק ונסורת, והשכבה העליונה תהיה עשויה עץ טבעי שמחובר לשכבות התחתונות.

כיום יש פרקט דו שכבתי, תלת שכבתי, ורב שכבתי המורכב מ-5 שכבות של עץ. מכיוון שהשכבות השונות מודבקות זו לזו בעץ, הן עלולות להיפרד זו מזו, ולכן ככל שמספר השכבות קטן יותר, כך הפרקט עמיד יותר.

לאחר התקנה של פרקט עץ מלא יש לצפות אותו בלכה או בשמן כדי למנוע יציאה של שבבי עץ, והחומרים הללו גם מעניקים לפרקט מראה מבריק ואסתטי.

פרקט למינציה

הסוג השני של פרקטים הוא פרקט למינציה – חלופה סינטטית וזולה יותר לעומת פרקט עץ מלא. לוחות של פרקט למינציה עשויים מ-HDF (High Density Fiber) – סיבי עץ בצפיפות גבוהה הדחוסים זה לצד זה. מעץ לוחות העץ הללו יש ציפוי ניילון מלאכותי שמגן של סיבי העץ ומקנה לריצוץ מראה טבעי, ממש כמו עץ מלא.

ההבדל המשמעותי בין פרקטים מעץ מלא ופרקטים למינציה הוא במחירם, כאשר הסוג השני הוא הזול מבין השניים. בנוסף, פרקט למינציה הוא עמיד יותר לאורך זמן, לעומת פרקט עץ שהוא רגיש יותר, כך שאם אתם רוצים לבחור את הפרקט המתאים לכם ביותר, חשוב שתתייעצו עם מומחים שיוכלו לומר לכם איזה פרקט ישרת אתכם טוב יותר.